پنج شنبه 20 خرداد 1395
ن : سهيلا آقايي كلشتري

قصه گویی چه فوایدی برای کودکان دارد؟

یک قصه خوب قصه‌ای است که با احساسات و علاقه کودکان و نه بزرگسالان همسو باشد، ساخت داستانی مناسبی برای کودکان داشته باشد، انگیزه تعقیب را در کودک زنده کند، کوتاه باشد، پیچیده و پر از شخصیت‌های متعدد نباشد، بلافاصله لو نرود یعنی کوچولوی شما تا آخر آن را حدس نزند.


کدو قل‌قله زن، علی‌مردان‌خان، خروس‌زری پیرن‌‍‌پری و... همه از بخشی از خاطرات مشترک کودکی ما در دوران بزرگسالی هستند. خاطراتی که هنوز هم در گوشه‌های ذهن‌مان دنبال تصویرهای آشنای آن‌ها می‌گردیم و این یعنی باور مسلم تاثیرگذاری قصه و قدرت وصف نشدنی آن همان قدرتی که دنیای کودکی‌مان را به بزرگسالی پیوند می‌زند! پس از همین حالا دست به کار شوید و فارغ از تاثیرگذاری قصه در ادا کردن کلمات، تکوین شخصیت، قدرت تخیل، افزایش اعتماد به نفس و.... برای کودکان‌تان قصه بگویید، قصه‌هایی که قرار است در روزهای نه چندان دور آینده تنها فصل مشترک آن‌ها با دنیای عجیب و دوست‌داشتنی کودکی‌شان باشد. 

تاثیر قصه‌گویی بر کودکان

تاثیر قصه‌گویی را می‌توان در توان صحبت کردن کودکان، قدرت تخیل و حتی توانایی ارتباط گرفتن‌شان با محیط دنبال کرد. قصه گفتن به پرورش قدرت بیان، عواطف و افکار کودکان کمک می‌کند. نیروی تخیل را در آن‌ها پرورش می‌دهد و آن را تقویت می‌کند، قوه ابتکار و ابداع را در آن‌ها تحریک می‌کند، اعتماد به نفس را در آن‌ها رشد می‌دهد و کودک را به مفاهیمی مثل آزادی و عدالت اجتماعی علاقه‌مند می‌کند. به طور کلی قصه‌گویی نیازهای عاطفی کودک را برآورده می‌کند و او را برای دریافت پیام‌های اخلاقی و انسانی و حتی قوانین یک شهروند خوب بودن آماده می‌کند. داستان و قصه نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد. با انتخاب درست قصه‌ها کودک به ارزش‌های اخلاقی بسیاری مثل پایداری، شجاعت، نوع دوستی، جوانمردی، آزادگی، امیدواری، ایستادگی در برابر زور و طرفداری از حقیقت پی می‌برد.

 

قصه گويي كودكان كتابخانه عمومي كلشتر توسط خاله سارا چهارشنبه هر هفته

فصه خواني براي كودكان توسط مادران قصه گو

 

حضور مادران در جلسات و نشست هاي كتابخواني در خرداد ماه

و جع خواني كتاب سوران سرد

 

 

باتشكر از تمامي مادران كه دغدغه مطالعه كتاب  و كتابخواني دارند

 

 




سه شنبه 18 خرداد 1395
ن : سهيلا آقايي كلشتري




سه شنبه 18 خرداد 1395
ن : سهيلا آقايي كلشتري

فرارسيدن ماه مبارك رمضان مبارك


میشود این رمضان موعد فردا باشد

آخرین ماه صیام غم مولا باشد

میشود در شب قدرش به جهان مژده دهند

که همین سال ظهور گل زهرا باشد.

 

اللهم عجل لوليك الفرج

 

 

 




شنبه 8 خرداد 1395
ن : سهيلا آقايي كلشتري

حضور در مدرسه براي شركت در برنامه هاي فرهنگي كتابخانه

حضور مسئول كتابخانه در مدرسه ابتدايي و راهنمايي  كلشتر جهت عضويت در كتابخانه و دعوت از دانش آموزان جهت شركت در برنامه هاي فرهنگي

 

 

 




شنبه 8 خرداد 1395
ن : سهيلا آقايي كلشتري

پاتوق فرهنگي خانم ها به روايت تصوير

جلسه جمع خواني كتاب جاذبه و دافعه امام علي (ع)در ارديبهشت ماه

قصه خواني كودكان در كتابخانه توسط مادران




شنبه 8 خرداد 1395
ن : سهيلا آقايي كلشتري

برگزاري كلاس قصه گويي

چهرشنبه 5/3/95 كتابخانه عمومي كلشتر اقدام به برگزاري كلاس قصه گويي نمود . دراين كلاس كودكان مهدكودك قندوعسل . گروه پيش دبستاني وكودكان مقطع اول و دوم مدرسه امير كبير شركت نمودند . قصه گويي اين مراسم توسط مربي محترم سركار خانم سارا صادقپور انجام شد .

شايان ذكر استه كه قصه گويي براي كودكان از فوايد بسياري برخوردار است.ازجمله

1-سطح فكر كودكان بالاتر ميرود .

2-گنجينه لغاتش كامل تر ميشود .

3- كودك افق .و اهداف جديد و بهتري پيدا ميكند .

4-آمادگيش براي درس هاي مدرسه بيشتر ميشود .

5- عادت به مطالعه در او افزايش مي يابد .

 

 

 

 

 




شنبه 1 خرداد 1395
ن : سهيلا آقايي كلشتري

ميلاد امام زمان عج الله مهدي صحب الزمان ميارك

بنابر اعتقاد شیعیانِ دوازده‌امامی، حجت بن حسن فرزند حسن بن علی عسکری (امام یازدهم شیعیان) و دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیه اش ابوالقاسم است. همچنین «امام زمان»، «صاحب الزمان»، «ولی عصر»، «قائم آل محمد» و «مهدی موعود» از القاب اوست. پس از مرگ حسن عسکری (امام یازدهم شیعیان) در سال ۲۶۰ هجری و سن ۲۸ سالگی، از آنجا که حسن عسکری برخلاف سایر امامان شیعه —که در زمان حیاتشان جانشین بعدی را تعیین کرده بودند— بطور علنی جانشینی برای خود برجای نگذاشته بود، بحران فکری و اعتقادی بزرگیدر میان پیروان امام شیعه بوجود آمد.در این دوران که به «سال‌های حیرت» موسوم است، شیعیان به فرقه‌های متعددی منشعب شدند. عده‌ای از شیعیان اعتقاد داشتند که از حسن عسکری فرزندی باقی نمانده‌است یا این فرزند در گذشته‌است؛ بسیاری از شیعیان امامت جعفر برادر حسن عسکری را پذیرفتند و گروه‌هایی نیز متوجه فرزندان و نوادگان امامان نهم و دهم شیعه شدند. اما اصحابی از حسن عسکری چنین گفتند که «وی پسری داشته که جانشینی مشروع برای امامت است». طبق گفتهٔ عثمان بن سعید، این پسر مخفی نگاه داشته شده بود، چرا که ترس آن می‌رفت که توسط دولت دستگیر شود و به قتل برسد. دیدگاه این گروه که در ابتدا دیدگاه اقلیت شیعه بود، به‌مرور به دیدگاه تمامی شیعیان امامی تبدیل شد که شیعیان دوازده امامی فعلی‌اند.

 

 

 





تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان كتابخانه عمومي روستاي كلشتر و آدرس keleshterlibrarypl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.